سنگ گرانیت، انواع و قیمت آن

سنگ گرانیت، انواع و قیمت آن

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت یکی از پراستفاده‌ترین متریال‌های سنگی دوران ما است، اما درباره این سنگ و خواص آن چه می‌دانید؟

حدود 150 سال از زمانی که انسان استفاده از سنگ گرانیت را به طور گسترده آغاز کرد می‌گذرد. در طی این مدت بشر توانسته به خاصیت‌های بسیار این سنگ در صنایع مهندسی و ساختمان‌سازی پی ببرد. در این مقاله از سنگ طاووس قصد داریم به مزیت‌های بسیار این سنگ در صنایع مختلف بپردازیم و انواع سنگ گرانیت را بشناسیم. با ما همراه باشید.

انواع سنگ ساختمانی

سنگ گرانیت در آغاز راه جهانی شدن، به عنوان جایگزینی مقاوم و بادوام برای سنگ مرمر شناخته شد. امروزه سنگ گرانیت در کنار سنگ مرمر، سنگ تراورتن، سنگ کوارتز، ماسه سنگ، سنگ گابرو، سنگ آنتیک و سنگ کریستال، از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین سنگ‌ نمای ساختمان به شمار می‌رود. هر کدام از سنگ‌های گفته شده در مکان و کاربرد به خصوص خودشان به کار می‌آیند، اما در اینجا قصد داریم به انواع کاربرد سنگ‌های گرانیت بپردازیم.

سنگ گرانیت چیست؟

سنگ گرانیت یکی از سنگ‌های پرکاربرد در صنعت مهندسی و ساختمان‌سازی است که به طور طبیعی در حاشیه آتشفشان‌ها تشکیل می‌شود و یک سنگ آتشفشانی به شمار می‌رود. با این حال گرانیت معادن بسیاری در سرتاسر دنیا دارد و یک سنگ کمیاب به شمار نمی‌رود. امروزه سنگ گرانیت به شدت در صنایع مختلف کاربردی است و با اینکه گاهاً هزینه زیادی برای تولید، برش و نصب آن برای ساختمان‌ها وجود دارد، اما همواره انتخاب شماره یک معماران و مهندسان است، اما چرا؟ پاسخ این سوال، ویژگی‌ها و مزیت‌های بی‌نظیر سنگ گرانیت است. سنگ گرانیت به عمر بالا و دوام شگفت‌انگیز خود در برابر حرارت و آب مشهور است و به همین جهت است که امروزه شاهد استفاده‌ی گسترده از این سنگ در صنایع ساختمان‌سازی هستیم. این سنگ به این علت که در اثر فعالیت‌های آتشفشانی ایجاد شده است، از مقاومت بسیار بالایی در مواجه با ساییدگی برخوردار است و تا زمانی که به دست مشتری برسد، از هیچ سنگ مکمل در آن استفاده نمی‌شود و در نتیجه کاملاً ماهیت طبیعی خود را حفظ می‌کند و به همین دلیل هم است که همواره خواص رادیواکتویته خود را حفظ می‌کند. سنگ گرانیت با توجه به فرآیند خلق، رنگ‌های شکلاتی، فیروزه‌ای، خاکستری، ذغالی سیاه، صورتی، سفید و قرمز دارد و هیچ‌کدام از انواع سنگ گرانیت‌های رنگی، خواص شگفت‌انگیز خود را از دست نداده‌اند و استفاده از همگی آن‌ها در صنایع ساختمانی مرسوم است. اما چگونه از سنگ گرانیت استفاده می‌شود و انواع سنگ گرانیت دارای چه قیمتی است؟

انواع سنگ گرانیت

امروزه مهندسان و معماران از هر کدام از انواع سنگ گرانیت، در بخشی به خصوص از ساختمان‌سازی استفاده می‌کنند. از سنگ نمای ساختمان تا ساخت اوپن و کف ساختمان، سنگ گرانیت استفاده‌های متفاوتی در این صنعت دارد. از انواع سنگ گرانیت می‌توانیم به گرانیت فیروزه، گرانیت چینی، گرانیت مشکی، گرانیت سفید، گرانیت دانه اناری، گرانیت تایباد، گرانیت نطنز، گرانیت سبز، گرانیت جنگلی، گرانیت قرمز، گرانیت مروارید، گرانیت گل پنبه‌ای، گرانیت پرتقالی و گرانیت جوکار اشاره کنیم. هر کدام از این سنگ‌ها در بخش‌های مختلفی در حوزه ساختمان به کار می‌روند، برای مثال از سنگ گرانیت سفید در کف‌پوشی ساختمان‌ها و از سنگ گرانیت سیاه برای نمای ساختمان‌ها و اوپن‌های واحدهای مسکونی استفاده می‌شود.

قیمت سنگ گرانیت

قیمت سنگ گرانیت برای افرادی که می‌خواهند این سنگ را برای استفاده در امور ساختمان‌سازی استفاده کنند بسیار حائز اهمیت است. ابتدا خوب است بدانید که سنگ گرانیت به علت مقاومت بالا و دیگر مزایایی که به نسبت دیگر سنگ‌ها دارد، از قیمت بالاتری برخوردار است. قیمت سنگ گرانیت به عوامل مختلفی نظیر رنگ و بافت آن بستگی دارد. برای مثال قیمت سنگ مشکی به علت کمیابی سنگ، بیشتر از قیمت سنگ گرانیت سفید است. قیمت سنگ گرانیت مشکی در حدود …… است و قیمت سنگ گرانیت سفید در حدود …… تومان. در حالی که فراتر از همه این‌ها، سنگ گرانیت سبز از قیمت بالاتری برخوردار است، چیزی در حدود ….. تومان.

قیمت سنگ گرانیت روی کابینت، به موارد زیادی وابسته است. برای مثال، رنگ و ابعاد سنگ گرانیتی که انتخاب کرده‌اید و تولیدکننده‌ی سنگ و عرضه‌کننده‌ی آن، می‌تواند بر قیمت نهایی محصول اثرگذار باشد. با این حال می‌توانیم قیمت روشویی سنگ گرانیت و قیمت سنگ کابینت را چیزی در بازه …. تا …. تومان بدانیم. البته که باید حتماً هزینه نصب سنگ‌ گرانیت را نیز در نظر داشته باشید، چراکه این سنگ در ازای مزیت‌هایی که بالاتر از آن‌ها گفتیم، از وزن بالایی بهره‌مند است و شما برای نصب آن نیازمند متخصص نصب سنگ هستید.

سنگ گرانیت اسلب

سنگ گرانیت اسلب به سنگی از نوع گرانیت گفته می‌شود که در قالب بیشتر از 80 سانتی‌ متر برش خورده باشد که برای استفاده در فضاهای گسترده به کار می‌آید. سنگ گرانیت‌های اسلب عموماً ابعاد بزرگی دارند و در ضخامت‌های متفاوت تولید می‌شوند تا بتوانند در مکان‌های مختلف مورداستفاده قرار گیرند.‌ سنگ‌های گرانیت اسلب با توجه به اندازه و ضخامت خود می‌توانند قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. با توجه به وضعیت قیمت‌ها در بازار سنگ گرانیت، می‌توانید برای خرید سنگ گرانیت اسلب قیمتی در حدود …… تومان را در نظر داشته باشید. سنگ‌های گرانیت به تعداد کمتر از سنگ‌های گرانیت عادی در بازار موجود هستند و گاهی این موضوع ممکن است باعث بالا رفتن قیمت سنگ گرانیت اسلب شود، مخصوصاً اگر هزینه نصب سنگ گرانیت اسلب را نیز به سبد خرید خود اضافه کنید. فارق از تمام این‌ها، چگونه باید سنگ گرانیت خریداری کرد؟

خرید سنگ گرانیت

از کاربردهای سنگ گرانیت و قیمت انواع آن در بازار گفتیم. یکی از دغدغه‌های افرادی که قصد استفاده از سنگ گرانیت را دارند، چگونگی تهیه و خرید این نوع سنگ است. امروزه عرضه‌کنندگان بسیاری در سرتاسر کشور وجود دارند که اقدام به عرضه‌ی سنگ گرانیت برای استفاده‌های ساختمانی می‌کنند، اما بیشتر آن‌ها دارای قیمت‌هایی متفاوت‌تر از قیمت‌های بازار هستند؛ در نتیجه شما باید به دنبال مرکزی برای خرید سنگ گرانیت باشید که بهترین سنگ‌های گرانیت را با کمترین قیمت بازار در اختیار شما قرار دهد. گروه سنگ طاووس یکی از قابل‌اعتمادترین عرضه‌کنندگان سنگ گرانیت در عرصه‌ی کشور به شمار می‌رود. سال‌ها سابقه‌ی درخشان در تأمین و عرضه‌ی انواع سنگ ساختمانی، به شما اطمینان می‌دهد که باکیفیت‌ترین و ارزان‌ترین خرید سنگ گرانیت را برای شما رقم خواهیم زد.

مقالات مرتبط

خانه درباره ماتماس با ما